خانه » نکته‌های رتبه‌بندی روزنامه‌ها

نکته‌های رتبه‌بندی روزنامه‌ها

توسط تحریریه
رتبه بندی روزنامه های ایران

فردارسانه – در رتبه‌بندی روزنامه‌های سراسری که معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز 27 اسفند نتایج آن را اعلام کرد، روزنامه جوان در رتبه اول قرار دارد و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و همشهری در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

روزنامه‌های فرهیختگان، خراسان و قدس به ترتیب در رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم هستند.

روزنامه جام ‌جم متعلق به سازمان صدا و سیما در رتبه هفتم ایستاده است.

روزنامه شهروند متعلق به جمعیت هلال احمر در رتبه هشتم قرار دارد.

روزنامه خبرورزشی که رویدادهای ورزشی را پوشش می‌دهد در رتبه نهم قرار دارد.

روزنامه آفتاب یزد که امروز دوشنبه 28 اسفند آخرین شماره فعالیت خود را منتشر کرد در رتبه بیست و هشتم قرار دارد.

در بین 10 روزنامه اول این رتبه‌بندی، 6 روزنامه «جوان»، «همشهری»، «فرهیختگان»، «قدس»، «جام جم»، «شهروند» خط مشی اصولگرایی دارند و روزنامه‌های «دنیای اقتصاد» و «هم‌میهن» دو روزنامه با رویکرد اصلاح طلبی هستند. هم میهن در رتبه دهم قرار دارد. روزنامه‌های خراسان و خبرورزشی وابستگی سیاسی ندارند. از بین روزنامه‌های مشهور اصلاح طلب، در رتبه‌بندی وزارت ارشاد، اعتماد دوازدهم و شرق سیزدهم است.

یکصد و بیست و چهار روزنامه سراسری در این رتبه‌بندی قرار دارند که روزنامه روزگار معدن در رتبه 124 قرار دارد.  روزنامه‌های اطلاعات و کیهان در این رتبه‌بندی نیستند.

روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، در گزارشی نوشت: «در گام نخست از دور جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها، طی فراخوانی از مدیران مسئول روزنامه‌ها خواسته شد برای شرکت در رتبه‌بندی، فرم های خوداظهاری موجود در حساب کاربری روزنامه در سامانه جامع رسانه‌ها را تکمیل نمایند. براین اساس، 260 روزنامه سراسری، منطقه‌ای ، استانی و محلی، در پاسخ به این فراخوان، در این دور از رتبه‌بندی شرکت کردند. در این رتبه‌بندی مستندات ارسالی مطابق شیوه‌نامه در دو مرحله‌ی کارشناسی و داوری، بر اساس عملکرد روزنامه‌ها در فصل تابستان 1402 مورد بررسی دقیق قرار گرفت. ویژگی مهم در این دوره رتبه‌بندی تمرکز بر تولید محتوا و افزایش چشمگیر امتیازات کیفی بود. همچنین شاخص‌های روزنامه‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی در مواردی متفاوت بوده و داوری آن‌ها با مشارکت فعالان رسانه‌ای هر استان انجام گرفت.»

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید

فردارسانه، رسانه‌ای آزاد تحت قوانین رسمی جمهوری اسلامی ایران است که برای پیشرفت دانش رسانه، روزنامه‌نگاری و علوم ارتباطات اجتماعی در بین فعالان رسانه، پژوهشگران و دانشجویان این حوزه فعالیت می‌کند.

پیوندها

مجوز هیئت نظارت بر مطبوعات

طراحی و توسعه توسط کانون تبلیغاتی نورا

تمامی حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به فردارسانه است.استفاده از مطالب پایگاه با درج نام فردارسانه مجاز است.